Thursday, February 27, 2014

Ingat...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA

   Kebelakangan nih, hidup aku dipenuhi dengan pelbagai jenis stress. Sometimes, mcm aku cakap dalam entry sebelum ni, rasa nak give up pun ada... Tapi ada benda yg halang aku dari giving up my dreams to become a designer. Apa benda tu? entah... aku sentiasa cari apa benda yang menghalang aku dari berputus asa... contoh bila benda buruk macam assignment rosak just before esoknya tu nak kena submit, at first aku mengalah, then aku semangat balik... kenapa aku boleh jadi semangat balik??? entah...

   Sampai la satu masa bila le friend masa form six ni call... sembang panjang lebar lah ngan dia... and i told her about what i feel... tahu apa jawapan dia???

"jujur aku cakap allif, kalau kita rasa rindu kat someone tapi kita taktau sapa orang tu, kalau kita rasa hidup kita was a mess, kalau kita struggle dengan masalah yang kita tak boleh nak handle, kalau kita rasa nak putus harapan... Itu maksudnya Allah nak bagi kita ujian, ujian untuk kita lebih dekat dengan Dia... Hang patut rasa bersyukur sebab dapat ujian nih... at least hang masih ingat allah"

 Serious lepas aku dengaq jawapan panjang lebar dia, baru aku sedar, yes... bila difikirkan balik, all the bala happens before aku solat... contoh aku solat lambat, mesti something bad happens... tapi bila lepas solat, lepas doa mintak kat Allah swt untuk diringankan beban, everything went so smooth... Ya Allah betapa bersyukurnya aku dilahirkan dengan nikmat Islam dan Iman...

   Another thing that occured to me dulu was, aku slalu rindu kat seseorang... life was a mess at that time, aku dengan dunia kpop aku yang tiada batasan... Music all the time... and i feel lompong somewhere in my heart... even when im surrounded with a lot of friend, aku rasa macam missing something, lonely, keseorangan... Then aku start patah balik... Ikut jalan berlandaskan al-quran (but come on, your life is not that bad... Cuma banyak buat benda lagha kan...) amalkan baca al quran, solat 5 waktu sehari(i've tried), kurangkan dengaq lagu kpop or english... then aku dapat rasa yang lompong tu dah makin kurang... aku rasa much more happy eventho' nak berpatah balik tu sangat susah(imagined kalau kita kena tinggalkan benda yang kita suka sikit sikit, bila benda tu dah sebati dengan kita, ibarat kita siat daging kita and tunggu daging baru nak tumbuh, and of course it will be better when the time passed)

haaa itu ja kot entry untuk entry aku kali nih... tengok tajuk kemain lagi, padahal isi simple ja... hahaha... apapapun aku doakan kepada sahabat-sahabat, pembaca2 sekalian supaya dapat mengharungi segala cabaran yang mendatang dengan penuh kesabaran... INGAT YANG ALLAH SWT SENTIASA ADA DENGAN KITA...

sekian....


No comments: