Monday, January 7, 2013

KHURUJ FISABILILLAH part one

ASSALAMUALAIKUM TU ALL MY MUSLIM READERS!!! AND WHAT'S UP TO ALL MY MUSLIM READERS AND FRIENDS~

 Ok, entry kali ni aku nak cerita sikitlah pengalaman yang aku lalui~ Seronok rasanya berkongsi pengalaman ngan orang lain~ hihihihi

ok, time tu 23/12/12 hari ahad, kawan aku yang bernama Nasir(sedikit kredit disitu) kasi tau yang ada jemaah tabligh dok kat surau dekat2 dengan rumah aku selama 3 hari, Surau Kampung Keda~ well, at first, NOT INTERESTED a little bit.... balik umah tu aku terus bagitahu dekat my sister, after i told her, she carved a smile and say, "depa mai surau kita nanti adik pi ikot depa~" (0~0')*gulp, for real???~


And then 4days passed (aik kata 3 hari, tapi apsal 4 lak??? nanti aku cita kat bawah), bangun ja pgi hari tu, kawan aku lagi sorang call aku, nama dia Sheikh Izzat, dia ajak aku pi surau, bila aku tanya dia kata "adalaaa", aku terus celapak(err, paham kot nuh) bangun menuju pintu rumah aku yang terletak betul2 dihadapan surau iaitu Surau Al-Ikhwan, aku nampak kelibat beberapa orang dok buat apa entah kat sana... then HOMAIGOD! aku lupa yang jemaah2 tabligh ada kat depan umah aku... aku text balik la si Sheikh ni, "aku ada hal sikit, sory... satlagi aku pi" =,=~~~ time tu dalam kul 9.30a.m or 10.00 a.m kot.... aku pun pi la sambung membuat tahi mata.... then jam aku berbunyi(aku memang dah set jam aku setiap hari kul 12p.m) sekali lagi aku celapak bangun pi kat pintu rumah aku~ =,=.... aku nampak ada penyidai kain kat surauu tuh, then ada orang tengah sangkut kain pelikat kat situ, aku nampak kelibat sorang pak cik nih~

*IGNORE~

hari yang sama, time maghrib, aku pi solat berjemaah kat surau, sampai2 aku nampak si Sheikh dengan kawan aku yang lain nama Redzwan or Duan tuh dok sembang2 ngan someone yang memang tak dikenali oleh aku~ tetiba depa panggil aku, aku pun pi la kat depa dengan besertakan senyuman, them bagi salam, abang tuh tanya nama aku, then aku jawab la "Allif"~ pastu bilal dah iqamat, xsempat nak berbual apa2 ngan depa, terus masuk saf and solat....

lepas solat tuh, kawan aku panggil aku sembang2 dengan abang sorang ni, nama dia Iqbal, asal kelantan, cara percakapan dia memang sopan.... ditambah sikit2 dengan unsur lawak~ haha, best jugak depa nih, kira aku dok sembang sampai nak dekat waktu isya' la, sembang lak bukan pasal hal duniawi, pasal usaha dakwah, pasal sihir(si Sheikh tu la rajin tanya pasal sihir~), pasal macam2 lagi lahhh, time tuh aku rasa Allah S.W.T dah bukakan sikit hati aku untuk mendalami ilmu agama dengan diorang nih dengan lebih mendalam~ bila habis ja solat isya', i found out that Duan nih, ikot depa dalam usaha dakwah selama 3hari~ dia memang budak baik ponggg(pun)... Sheikh lak balik umah tidoq gak.... hahahah

esok2 tu, mak ngan kaklong aku ajak keluar shopping... aku pun on laa... so hari khamis tuh aku xdapat nak bersama depa sepanjang hari, but no matter what, malam masih ada.... so like before, aku pi solat maghrib kat surau depan umah aku, tapi kali nih aku pi wal sikit(slalu lepas habis azan baru aku sampai) sebelum azan aku dah sampai, nampak ja diorang, aku terus mengukirkan sebuah lagi senyuman yang ikhlas(ikhlas lebih sikit dari sebelum ni) sebab memandangkan aku pun dah kenal2 ngan depa...

*p/s: aku slalu amik masa 1-2 hari untuk rapat ngan seseorang~ but surprisingly, aku mudah sangat rapat ngan depa, mungkin sebab kawan2 aku ada kot.... hihihi

then aku decide untuk ikot depa 3hari kat surau Taman Seroja~ yes, time tu family aku nak pi melancong kat someplace, disebabkan aku pun malas nak pi, aku decide untuk ikut depa laa, ada la dapat ilmu jugak dari dapat kebas kaki naik kereta~

BERSAMBUNG~~~



No comments: