Sunday, December 1, 2013

5 hari 6 jam bahagian 2

ok, sambung entri 5 hari 6 jam, apa motip aku letak tajuk jam hari segala bagai???

HAAA, let's get back to the story~

ok aku pening xtiaw nak pilih hat mana satu... Pikir punya pikir last2 aku pilih poli...
Kos dip. Seni bina at merlimau melaka...

ironically uitm plak kat lendu melaka...
rezeki aku kat melaka la kot...

ok let's get to the 1st past which is masa orientasi...
IT'S KILLING ME!!!!

Imagined i have to wore the same clothes for 3 days without washed it...
Tak sempat kot!!! Bangun kul 4.30, masuk bilik balik kul 12-1, so basically dalam lima hari tu iolsss cuma sempat tidoq 6 jam jaaa... Mana sempat kering cikkiah belacan!!!! And i only brought 1 white formal shirt jaaa, and also we only allowed to wore white mcm budak skolah sepanjang orientasi... Then hari ke-4 tuh abang2 kakak2 fasi yg baik hati lagi pemurah ni bagi can untuk kami bebas untuk sehari... Sebabnya hari last tu kena laa pakai segak2 uolzzz, xmau bsusk2 dalam dewan iya buukkk.... Bahahaha

Ok then sepanjang orientasi ni kami dikejutkan dengan bunyi siren dan ketukan pintu... Azab tu cuma Allah swt ja laaa yg tau~ Huhuhuhu

Makanan sepanjang orientasi diorng sediakan... Bukan free tau, awal2 lagi dah bayar dalam yuran, hahaha!!! cumanya hari ke-3 aku dan ramai lagi student menjadi mangsa makanan basi!!!! demm, aku teruk sebab nak termuntah, mual, sakit perut and ffeeennniinggg lllaaalllaaattt..... tpi disebabkan abang2 akak2 fasi ni semua berhati mulia, diorng hantaq aku and 5 lagi student lain yg parah ke bilik khas, kat situ kami makan ubat n tidoq.... Fffeeehhh, puas Mak Jah oiii iolss dpt tidoq harituuuu......

Then aktivitas plak dipenuhi dengan taklimat yg menidurkan... Dan sesiapa yg tidur wajah anda bakal dicaptured oleh dslr dslr abang2 kakak2 fasi yg macho dan anggun~ Haha
KEJAM!!! Gambaq tuh akan dipublish dalam video masa hari penutupan, haha, kejam yang lawak... Serius masa majlis penutupan tu, sebelum gmbaq tu ditayangkan, jenuh aku nak tahan mata dari tutup(aku dok barisan depaaaaaaaan skali!!!!) Then skali depa mainkan video tu, berdekah2 satu dewan platinum tuh!!!! Memang aku tabik springgg dgn orng yg buat video tuh(CREDIT TO UPIM)

Then orientasi is over, semua student ptng tu kena pi jabatan masing2... Aku ke Jabatan Kejuruteraan Awam(JKA) laaa, sebab senibina under JKA... Sedar2 dari pkul 2 smpai 5 taklimat yg lecturer kami yg molek bagi... Keluaq2 studio lengang jaaa kwsn jabatan tu... Hahaha, kami paling lewat skali habis taklimat~~~ And lecturer aka Penasihat Akademik(PA) kami2 student senibina dah kasi warning, student senibina ni memang paling bnyak jadi burung hantu and kurang tidoq~ Haha, yg tu wallahualam, kelas start esok 2/12/2013....

And now Officially aku dah jadi student IPTA, dah ada kad student(sementara) next year dapat baucar buku... Btw Politeknik Merlimau memang sempoiii habeesss, ada karaoke and jamming punya tempat seeehhhhhhh~ Dont play2 arr~ Hahahaa....

KAWAN2??? Well aku ni jenis yg agak private and introvert sikit so tau2 lahh betapa segan-nya masa time nak cari kwan... Then dengan support kembaran aku  kat sungai petani, aku dapat buat kawan jgak akhrnya... Hahaha thanks buds!!!!

So untuk 1st outing aku lak, nnti aku buat dalam entri lain sbb rasanya panjang sngt dah ni, last2 xdak sapa nak baca, bukan ada gmbaq ponsss.... hahahahaha

KBYE, ASSALAMUALAIKUM AND TRIMAS SEBAB SUDI BACA!!!!!

No comments: