Saturday, February 19, 2011

PERARAKAN MAULIDUR RASUL DI SEKOLAH KE MASJID AL-MAJIDI~

HELLO, ASSALAMUALAIKUM N SALAM SEJAHTERA KEPADA SUMER PEMBACA BLOG NIH~ hari ni skolah aku(smk sungai layar) mengadakan perarakan sempena maulidur rasul... hahax~ dari skolah ke masjid, x jauh sangat pown....

Hurm~ seminggu sebelum mula, semua student pakat dok 'dalam delima' samada nak hadir @ x(last2 pi gak)...  hurm, aku pown teragak2 jgk sebenaqnya... tpi aku buat keputusan untk pi lps baca post kwn aku iaitu ain umairah kat facebook... nak taw pasaipa semua mcm teragak2 nak p @ x??? sebabnya, kononnya bdk laki kena pakai baju melayu ngan sampin(klass statement ustaz nadzman tu yeee)... last2 ada ja yng x pakai sampin... untk pompuan lak kena pakai baju kurung ngan kasut bertutup, kononnya x bleh pakai selendang, tpi last2 ada ja yng pakai, x kena apa pown, so kepada yng xpi, haha, padan muka... best paaa~

sampai2 skolah, aku dengan nervousnya turun dari kereta & berjalan masuk ke perkarangan sekolah... hahaks, nothing happens laa.... pastu cikgu bagi information skit sblm mulakan perarakan...




 panaih terik aiih~




then, kami start perjalanan.... hahaha, kesian kat kereta2 yng terpksa berhenti nak dekat setengah jam la jgk~ masa perarakan tu, pakat la selawat....



Then, sampai2 masjid, semua pakat sembahyang solat sunat tahiyatul masjid sebelum ceramah start... then masa ceramah, semua pakat dok hingaq2, last2 ustaz rojulaini, cikgu radzi, ngan cikgu halim tarik mulut2 bising pi duduk kat dpn(padan muka ko cik joyah oii) hahax.... ceramah lak psl nabi muhammad saw... salah satu sifat yng aku btl2 ingin contohi daripada rasul ialah kesabaran beliau... hahaha, aku ni xla hot tempered sangat... ada la skit2 hot tempered tuu~ hurmmm, jelez btol....

habis2 ceramah, pakat makan daging lembu... masa aku ngan kengkawan nak amik nasi tu, tengok2 nasi habih, kena la tunggu, nsb baik la x lama sangat(haha, mentang2 la ayah yng tlng msk hari nih).... lps2 makan terus berangkat blk skolah ikut jalan belakang.... xlapanas sangat(sempat ambik gambaq lagi tuh~)









hehehe, scandal nih! manadaaa, ni bestie aku, amira sakya, my KKB(kawan kuat berangan!)

No comments: